21
januari
2019
|
08:42
Europe/Amsterdam

VELUX en JET werken aan een nieuwe divisie: VELUX Commercial

De overname van JET-Group door VELUX werd afgelopen jaar op 19 november goedgekeurd. Sindsdien hebben de twee bedrijven de eerste stappen gezet om een nieuwe divisie onder het merk VELUX te ontwikkelen. Nu lanceren ze een nieuw logo en een visuele identiteit.

Met de overname van JET-Group werd de VELUX Groep een van de leidende spelers in de commerciële markt van Europa. Naast de recente overnames van Wasco en Vitral en de voortdurende ontwikkeling van VELUX Modular Skylights gaat de VELUX Groep nu een nieuwe commerciële divisie opzetten en haar activiteiten verder uitbreiden ten voordele van klanten in de commerciële markt. Op korte termijn zetten JET-Group en VELUX Modular Skylights hun reguliere activiteiten voort.

De VELUX Groep zet zich al meer dan 75 jaar in om woningen te voorzien van daglicht en frisse lucht. We hebben daarbij een duidelijke leiderspositie verworven in de markt voor dakvensters in woningen. In 2012 heeft de VELUX Groep de eerste stap richting de commerciële (niet-residentiële) markt gezet met de introductie van VELUX Modular Skylights, omdat we een sterke ambitie hadden om ook commerciële gebouwen van daglicht en frisse lucht te voorzien.

De commerciële markt bestaat uit twee hoofdsegmenten:

  • Een segment voor architecturale beglazing, met de focus op ontwerp, waarbij architecten een belangrijke rol hebben bij de keuze tussen glas en acrylglas.
  • Een segment voor industriële platte daken, met bijna uitsluitend acryloplossingen, zoals koepels, lichtstraten en oplossingen voor rook- en warmteventilatie.

De twee segmenten verschillen aanzienlijk wat betreft klantgroepen en verkoopprocessen. VELUX is met VELUX Modular Skylights sterk vertegenwoordigd in het segment voor architecturale beglazing. JET gaat voorop in het segment voor industriële platte daken. VELUX Commercial zal in beide segmenten actief zijn.

"We kijken ernaar uit om samen de nieuwe commerciële divisie van het merk VELUX te ontwikkelen. We zien groeimogelijkheden en kansen om ons bedrijf te versterken ten voordele van klanten en medewerkers", zegt Ralf Dahmer, CEO van JET-Group. Ralf Dahmer gaat het werkgebied voor het segment van industriële platte daken van VELUX Commercial overzien.

"Onze strategie is om ons bedrijf te laten groeien door commerciële gebouwen van daglicht te voorzien. In samenwerking met JET kunnen we uitbreiden en een heel nieuw segment aanboren. De producten en verkoopprocessen voor de commerciële markt verschillen behoorlijk van die van de residentiële markt. We ontwikkelen nu een nieuwe divisie, VELUX Commercial, om aan de specifieke behoeften van de commerciële markt te voldoen", vertelt Henrik Øvlisen, VP van VELUX Modular Skylights, die het werkgebied voor architecturale beglazing van VELUX Commercial zal overzien.

We willen duidelijk onderscheid maken tussen het productaanbod voor de commerciële markt en de bekende dakramen van VELUX, en een visueel kader opstellen voor de nieuwe commerciële divisie. Daarom lanceert de VELUX Groep nu een logo en visuele identiteit voor VELUX Commercial.

Het logo en de visuele identiteit van VELUX Commercial worden voor het eerst openbaar getoond tijdens de BAU, bij de stands van VELUX en JET. In de maanden daarna worden ze in het grootste deel van Europa gelanceerd als eerste visueel signaal richting de markt dat VELUX nieuwe plannen heeft samen met JET.

Over het logo en de visuele identiteit van VELUX Commercial

Voor het logo en de visuele identiteit van VELUX Commercial is het bestaande kleurenpalet van de huisstijl van VELUX gebruikt.

Het nieuwe logo laat duidelijk zien dat deze divisie tot het merk VELUX behoort, doordat het logo van VELUX als basis is gebruikt. De zwarte kleur voor Commercial legt de focus op de commerciële markt.

Voor de visuele identiteit is antracietgrijs gekozen als primaire kleur, met nieuwe tinten blauw die verwijzen naar dakraamoplossingen. De nieuwe visuele identiteit drukt het contrast uit tussen licht en schaduw, precies zoals het effect van dakraamoplossingen. Bovendien is de typografie van VELUX gebruikt om het verband met het merk VELUX verder te verduidelijken.

Over de JET-Group

De JET-Group is opgericht in 1970. Tegenwoordig werken er bijna 800 mensen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Hüllhorst in Duitsland en daarnaast zijn er verkoopkantoren aanwezig in zeven landen: Duitsland, Polen, Denemarken, Noorwegen, Nederland, het Verenigd Koninkrijk en Zwitserland. De JET-Group heeft ook zes productielocaties in vier landen: Duitsland, Denemarken, Groot-Brittannië en Nederland.

Over VELUX Commercial

VELUX Commercial omvat de organisaties Wasco, Vitral, JET en VELUX Modular Skylights. Er zijn in totaal bijna 1200 mensen in 13 landen werkzaam in de afdelingen verkoop, productie en administratie. Ze leveren een breed productaanbod dat varieert van producten voor industriële platte daken en oplossingen voor rook- en warmteventilatie tot modulaire, voorgefabriceerde dakramen.

Over de VELUX Groep

Al meer dan 75 jaar creëert de VELUX Groep wereldwijd een betere leefomgeving voor mensen door daglicht en frisse lucht binnen te brengen via het dak. Ons productengamma omvat dakvensters en modulaire lichtstraten, decoratieve gordijnen, zonwering en rolluiken, alsook installatie- en smart-home-oplossingen. Deze producten zorgen voor een gezond en duurzaam binnenklimaat om te werken en te leren, om te ontspannen en te genieten. We zijn actief op wereldniveau met verkooppunten en productieafdelingen in meer dan 40 landen en tellen wereldwijd ongeveer 11.000 werknemers. De VELUX Groep is eigendom van VKR Holding A/S, een besloten vennootschap die een volle dochteronderneming is van charitatieve instellingen zonder winstoogmerk (THE VELUX FOUNDATIONS) en van een familie. In 2017 haalde de VKR Holding een omzet van 2,5 miljard euro, en THE VELUX FOUNDATIONS hebben 170 miljoen euro gebruikt voor charitatieve doeleinden. Ga voor meer informatie naar www.velux.com.

Contact:

Jens Bekke, Director Global Media Relations van VELUX Groep, +45 2155 0789